Friday, August 30, 2013

SIRI 246 BERTARUNG NYAWA 3 MANUSIA LAKNAT TEWAS




 
 ...petikan......

Tiga manusia laknat terkejut besar, mereka berpandangan sama sendiri. Rasa cemas, takut tidak dapat dihindarkan dari berpesta di wajah ketiga-tiga manusia tersebut. Bau yang amat busuk menguasai kawasan sekitar. Si pemandu yang tidak tahan dengan bau tersebut terus muntah.

Bagi menahan muntah agar tidak berlanjutan yang boleh membawa mudarat pada si pemandu, datuk sehelai rumput bewarna agak kekuningan-kuningan. Setelah dibacakan sesuatu, rumput yang dicabut secara songsang (terbalik) diberikan kepada pemandu yang tidak bermaya untuk dihidu.

Tiga kali sedut, muntahnya berhenti dengan serta merta. Muka yang tadi pucat lesi kembali merah segar.

“Bau apa yang busuk sangat ni?, ” Pemandu ajukan pertanyaan. Datuk mengkedutkan dahi. Pak Habib renung ke arah ketiga-tiga manusia laknat yang tunduk keresahan.

“Bau apa yang busuk sangat ni?,” Ulang si pemandu.

“Dari bungkusan yang terbakar, kamu nak tahu apa benda yang dibungkus dalam kain merah hitam untuk dijadkan ibu azimat tu?” Tenang datuk ajukan soalan pada pemandu.

“Iya, saya nak tahu.”

“Mayat bayi yang dikeringkan atas bara api selama 33 hari, kemudian dipuja hingga mayat bayi itu bergerak, seolah-olah bernyawa. Masa itu dibuat ikrar antara orang yang minta azimat dengan bayi,” Datuk berhenti bercakap, macam ada sesuatu yang cuba menghalang penjelasannya pada pemandu Pak Habib.

 HARAP MAAF -----------> Sambungannya akan dimuatkan kemudian.....




3 comments: